Guess who? 2017

11 de dezembro de 2017


How do I see myself? This question accompanied the 1st grade students in our English classes at Escola Mobile throughout 2017. Through games and artistic activities, the students had the opportunity to recognize their physical characteristics and reflected on what make them unique and, at the same time, similar to their friends.

During the classes, students produced self-portraits, observing their own image in a mirror, and described their friends and teachers. “I have brown eyes,” “I have blond hair,” “She has curly hair,” and “He has short hair” are examples of some of the students’ oral production throughout the work with this unit.

At the end of the exploration of the image itself, students produced, using the Emoji Me app, emojis that represented them and their productions resulted in an online game, called Guess Who?.

In this game, the objective is to guess, through oral hints, recorded by the students themselves, which is the emoji randomly selected by the computer. So, the game provided a way to work with the students’ oral production and comprehension in English in a fun and meaningful way.

Let’s play!

Web

 

 

 

 

 

 

How do I see myself? Este questionamento acompanhou os alunos do 1º ano do Ensino Fundamental da Escola Móbile nas aulas de Inglês ao longo de 2017. Por meio de atividades lúdicas e artísticas, os alunos exploraram as suas características físicas e refletiram sobre aquilo que os faz únicos e, ao mesmo tempo, semelhantes aos demais colegas.

Durante esse processo, os alunos produziram autorretratos por meio da observação da própria imagem em um espelho e descreveram os amigos e as professoras: “I have brown eyes”, “I have blond hair”, “She has curly hair” e “He has short hair” são exemplos de algumas falas dos alunos elaboradas durante o trabalho com o tema.

Ao final dessa fase de exploração da própria imagem, os alunos produziram, com o auxílio do aplicativo Emoji Me, um emoji que os representasse, e essa produção resultou em um jogo online chamado Guess Who?.

Neste jogo, o objetivo é adivinhar, por meio de pistas orais gravadas pelos próprios alunos, qual é o emoji selecionado aleatoriamente pelo computador. Desta forma, o jogo propiciou um trabalho com as habilidades de produção e compreensão oral dos alunos em língua inglesa de maneira lúdica e significativa.

Let’s play!

Web