Mutt Dog 2016

22 de novembro de 2016


After reading the book Vira-lata!, by Stephen Michael King, each 2nd grade was given a mascot. This mascot is a dog that follows the kids in their school adventures. They are cared by all the students, and also taken home.

Since they started to be part of our classes, we decided to teach them English. And this way, naturally, as the learning process of a foreign language should be, the “Mutt Dog” Project was launched.

2nd grade students created a virtual guessing game in which we can learn about mascots’ eating preferences.
The aim of this project is to develop learners’ ability to use vocabulary related to healthy food items.

2nd grades A, B, C, D, E, F and G
Teachers: Claudia Boni, Henriqueta Grubba and Lilian F. Tobias

clickhere_muttdog

 

 

 

 

 

 

Após a leitura do livro Vira-lata!, de Stephen Michael King, cada classe de 2º ano recebeu uma mascote. Essa mascote é um cachorro de pano que acompanha as crianças em seus desafios escolares. Todos os alunos cuidam delas e as levam para casa.

Decidimos ensinar Inglês para as mascotes, e elas começaram a fazer parte de nossas aulas. Assim, naturalmente, como a aprendizagem de uma língua estrangeira deve ocorrer, o projeto “Mutt Dog” foi lançado.
Os alunos do 2º ano elaboraram um jogo virtual de adivinhas em que as mascotes nos apresentam suas preferências alimentares.

O objetivo desse projeto é usar vocabulário relacionado à alimentação saudável por meio de práticas de compreensão e produção oral.

2os anos A, B, C, D, E, F and G
Professoras: Claudia Boni, Henriqueta Grubba e Lilian F. Tobias

cliqueaqui_muttdog