Guess Who – 1º ano

10 de dezembro de 2019


How do I see myself? This question accompanied the 1st grade students in our English classes at Escola Mobile throughout the 2nd and 3rd quarters of 2019. Through games and artistic activities, the students had the opportunity to recognize their physical characteristics and reflected on what makes them unique and, at the same time, similar to their friends.

During the classes, students had the chance to learn and use new language structures at several moments, such as, choosing the helper of the day, when they had to follow hints, such as “She has hazel eyes” and “He is wearing a dark blue shirt” and also observing and drawing a friend. In addition, students produced self-portraits, observing their own image in a mirror, and described their friends and teachers. “He is a boy”, “She has brown eyes”, “She has curly hair” and “He has short hair” are examples of some of the students’ oral production throughout the work with this unit.

At the end of the exploration of their images, students produced their own emojis, using the Emoji Me app, representing them and their productions resulted in an online game, called Guess Who?.

In this game, the objective is to guess, based on oral hints recorded by the students, which emoji, randomly selected, the hints referred to. The game Guess Who? is a way to work with the students’ oral production and comprehension of English in a fun and meaningful way.

Let’s play!

guesswhodez19-ing

How do I see myself? Esse questionamento acompanhou os alunos do 1º ano do Ensino Fundamental da Escola Móbile nas aulas de Inglês ao longo do 2o e do 3o trimestre de 2019. Por meio de atividades lúdicas e artísticas, as crianças exploraram suas características físicas e refletiram sobre as características que os fazem únicas e, ao mesmo tempo, semelhantes aos demais colegas.

Durante esse processo, todos tiveram a oportunidade de aprender e utilizar novas estruturas da língua inglesa para se comunicar em diversos momentos em sala de aula, como no sorteio do ajudante do dia, em que respondiam a dicas como: “She has hazel eyes” e “He is wearing a dark blue shirt”, assim como em atividades de observação e desenho de um amigo. Além disso, fizeram seus autorretratos por meio da observação da própria imagem em um espelho e descreveram os amigos e as professoras. “He is a boy”, “She has brown eyes”, “She has curly hair” e “He has short hair” são exemplos de algumas falas dos alunos elaboradas durante o trabalho com o tema.

Ao final dessa fase de exploração da própria imagem, os alunos produziram, com o auxílio do aplicativo Emoji Me, um emoji que os representasse, e essa produção resultou em um jogo online chamado Guess Who?.

Nesse jogo, o objetivo é adivinhar, por meio de pistas orais gravadas pelos próprios alunos, qual é o emoji selecionado aleatoriamente pelo computador. O jogo Guess Who? propicia um trabalho com as habilidades de produção e compreensão oral dos alunos em língua inglesa de maneira lúdica e significativa.

Let’s play!

guesswhodez19-port