Recycle 2018 – Infantil 5

27 de junho de 2018


Our students from Infantil 5 have learned about recycling as part of the Science Project Sustentabilidade Ambiental (Environmental Sustainability). During the whole process students could realize that, often, when the waste is incorrectly discarded, it ends up affecting the environment and fauna in the planet. Based on that theme and also on the great involvement of students, we revisited the topic in our English classes to focus on the materials that could be recycled, and also on the recycling bins and their corresponding colors.

The activities in class generated the virtual game Recycle!, in which students can view the items to be discarded and, after listening to the recording that tells them what the item is made of, choose the correct selective trash bin, according to its color. To define the color of the bins, we used the pattern presented by the National Environmental Council in Brazil.

The students took part in this project by creating a list of disposable items, classifying them according to the material they are made of, drawing and recording the sentences that give players hints to play the game.

It is important that we all play our part, changing our habits and adopting selective waste collection.

Let´s recycle!

Alice Falcão Leal Luzes – English Teacher.

Web

 

 

 

 

 

 

Ao longo do primeiro semestre, os alunos do Infantil 5 estudam a reciclagem como parte do Projeto Sustentabilidade Ambiental. Ao entrar em contato com esse tema, pudemos perceber que, muitas vezes, o lixo descartado de maneira incorreta acaba afetando o meio ambiente e a fauna do planeta. Partindo desse tema e do grande envolvimento dos alunos, revisitamos o assunto em nossas aulas de Inglês com enfoque em alguns materiais que podem ser reciclados, assim como na identificação das latas de lixo e suas cores correspondentes.

Esse trabalho durante as aulas deu origem ao jogo virtual Recycle!, no qual os alunos puderam visualizar itens a serem descartados e, ao ouvirem de qual material eram feitos, escolher a lixeira seletiva correta de acordo com a cor do recipiente. Para a definição das cores, utilizamos o padrão apresentado pelo Conselho Nacional do Meio Ambiente.

Os alunos participaram ativamente no desenvolvimento do projeto fazendo um levantamento dos itens que seriam descartados, classificando-os em relação ao material de que são feitos, elaborando os desenhos e gravando as falas que orientam o jogador.

É importante que cada um de nós faça sua parte, mudando nossos hábitos e adotando a coleta seletiva de lixo.

Vamos reciclar!

Alice Falcão Leal Luzes – Professora de Inglês.

Web